مقالات و قلم مدیر

بسمه تعالی

چکیده Abstract

موضوع:چالش ها و مشکلات در آموزش زبان انگلیسی تخصصی ویژه پزشکان و گروه های مربوط به رشته های پیراپزشکی و ارتباط آن با علوم پایه عمومی مکسوب (Earned General Basic Sciences)با احتساب تفاوت های ژنتیکی در میزان کسب آنproportion of human genetic variationمستقل از تجربه اکتسابیwork experience or environmental factors.

مولف: دکتر سلمان نصراصفهانی Dr.Salman Nasr.E

مدرس دوره های OET، مولف کتابهای OET، بورد تخصصی جراحی فک و صورت، عضو انجمن بین المللی IDA

زمینه و موارد مطالعه شده Cases & Study Background

نحوه بررسی Method:

تمرکز بر نحوه آموزش زبان در کشور استرالیا و همچنین تمرکز برکاربری بودن این روش آموزشی در زمینه رشته تخصصی دانشپژوه (پزشکی و پرا پزشکی). OCCUPATIONAL ENGLISH TEST system

موقعیت علمی افراد و موارد مورد مطالعه :شاغلین و محصلین در همه 12 رشته پزشکی و پیراپزشکی (مستقل از گروه های سنی)

تعداد عددی افراد و موارد مورد مطالعه : 846 نفر (پزشک:386 ،دندانپزشک: 221 ، پرستار: 86 ، داروساز: 85 ، ماما: 43 مابقی رشته های پیراپزشکی: 25 )

محل جغرافیایی بررسی شده :6 استان جمهوری اسلامی ایران به صورت حضوری (تهران،اصفهان،فارس،خراسان شمالی،رضوی،جنوبی) 3 کشور امارات متحده عربی ، هند و استرالیا به صورت آنلاین

زبان اول (مادری) افراد مورد مطالعه : فارسی و عربی

زمینه بررسی : Background

همان طورکه پرواضح و مشخص است آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک واجب در زمینه علم و پژوهش، علی الخصوص در دهه اخیر شناخته شده چرا که عدم به روز بودن دانش پزشکی موجبات خطاها و کاهش های مزیدی در مسیر رو به رشد این دانش و همچنین پیشرفت آن ایجاد خواهد کرد.

آموختن هر مهارتی منوط بر شناخت کامل ازآن حرفه چه به صورت تئوری و چه به صورت عملی خواهد بود و هردوی این ابعاد درکنار یکدیگر به صورت مکمل عمل کرده و چگونگی کنار هم چیدن وعملیاتی کردن آن ها میزان دقت و صحت نتیجه را معینمی سازد.

ازآنجایی که علوم وابسته و زیرشاخه های پزشکی علاوه بروابستگی مستقیم به دانش زبان عمومی، دارای جنبه تخصصی قوی و مستقل است، شناخت و آموزش کامل زبان انگلیسی به صورت تخصصی در این حوزه اجباری و کاملا واضح به نظر میرسد.

مرکزOET centerاسترالیا به عنوان اصولی ترین و شناخته شده ترین بنیانگذار این نحوه آموزش ،در سال 1994 توسط استاد بزرگوارم ، با دارا بودن بعد تخصصی آن در زمینه 12 رشته اصلی پزشکی و پیراپزشکی است.

ویژگی منحصر به فرد این نحوه آموزش چیزی نیست جز این که کلیه اصول آموزشی با همراه بودن ساختار تدریس استاندارد زبان انگلیسی که دارای متون و سیستم های نوین و به روز educational updated technologyکه ششامل زیرمجموعه های شنیداری ، نوشتاری و گفتاری در زمینه طب و علوم وابسته است.

آموزش زبان های خارجی معمولا به صورت 4 مهارت شنیداری، خواندنی، نوشتاری و گفتاری برگذار می شود که در مکانیسم و نحوه آزمون و تدریس OETکلیه مهارت ها با بزرگنماییhighlightedبعد پزشکی آن لحاظ شده است. همانظور که اکثرأ به این نکته اشراف دارند هر سیستم آموزشی بر اساس سطح دانش زبان پایه دانشپژوه و همچنین عوامل محیطی و ژنتیکی ، دارای چالش های فراوانی است ، لذا بررسی اینگونه مشکلات نیازمند وقت و نیروی زیادی است و بیان آمار دقیق وارقام محاسبه شده با دقت بالا تقریبأ غیر ممکن یا به دنبال درصد بالایی از خطا خواهد بود. از آنجایی که سیستم آموزش در میهن عزیزمان تقریبأ از یک سیستم یکنواختی پیروی می کند ، شباهت زیادی در نحوه آموزش و همچنین میزان یادگیری به دلیل شباهت های زیاد ژنتیکی در بین زبان آموزان ایرانی high proportion of human genetic variationوجود دارد. بهره مندی از این نکته می تواند به عنوان بعد مثبتی شناخته شده و سهولت آموزش را در زمینه های مطرح شده بهبود بخشد.

ایجاد و ابداع و پیرو آن اجرای سیستم آموزشی OETعملأ به دو دلیل اصلی بوده است؛ اولأ اینکه سطح دانش زبان انگلیسی زبان آموز براساس دانش تخصصی وی سنجیده شود همچنین کسب نمره خوب در این آزمون یکی از واجبات جهت اشتغال و تحصیل در کشوراسترالیا و وابستگان اقایانوسیه Pacificاست.

نتیجه: Conclusion

نتایج به دست آمده حاکی از این مطلب است که میزان یادگیری زبان انگلیسی-تخصصی پزشکی رابطه مستقیمی با نحوه و میزان علوم پایه عمومی کسب شده با در نظر گرفتن تفاوت های ژنتیکی دارد و هر چه دانشپژوه علوم پایه قویتری داشته باشد زبان انگلیسی-تخصصی خود را با سهولت بیشتری می آموزد.


آدرس مطب :
تلفن : -
صفحه اصلیویژگی های آزموندوره های آموزشی حضوریدوره های آموزشی آنلاینبسته های خودآموزتورهای فشرده آموزشیآزمون آزمایشیارزیابی مدارک تحصیلیگواهی نامه های دریافتیمقالات و قلم مدیرخدمات آموزشی ماتماس با ما